Skip to main content


      Mokesčių ir teisės naujienlaiškis
      2026 m. rugsėjis


      Atnaujinti Pelno mokesčio įstatymo (PMĮ) komentarai

      • Dėl pozityviųjų pajamų apmokestinimo (PMĮ 4 str. 2 d. ir 39 str.). Pirmą kartą detaliai paaiškintos pozityviųjų pajamų apmokestinimo taisyklės, taikomos kontroliuojamiems užsienio subjektams, įskaitant pasyviųjų pajamų priskyrimo ir jų apmokestinimo Lietuvoje principus;
      • Dėl užsienyje sumokėto pelno mokesčio atskaitymo (PMĮ 55 str.). Komentare patikslinta užsienyje sumokėto pelno mokesčio įskaitymo tvarka, paaiškintas šių taisyklių taikymas nuolatinėms buveinėms užsienyje, taip pat supaprastinti reikalavimai dokumentams, pagrindžiantiems užsienyje sumokėtus mokesčius;
      • Dėl plonosios kapitalizacijos taisyklių taikymo (PMĮ 40 str. 3 d.) Komentaras papildytas išaiškinimais dėl plonosios kapitalizacijos taisyklės taikymo, įskaitant paskolas, garantuojamas susijusių asmenų, lėšų sutelkimo („cash pool“) sandorių bei aplinkybių, kurios gali būti vertinamos kaip piktnaudžiavimas. Kartu pateikti nauji praktiniai pavyzdžiai.

      Daugiau informacijos rasite čia, čia ir čia.

      Parengtas Akcizų įstatymo devintojo skirsnio komentaras

      Valstybinė Mokesčių Inspekcija prie Finansų Ministerijos (VMI prie FM) parengė Akcizų įstatymo devintojo skirsnio komentarą, kuriame pateikiami paaiškinimai dėl nealkoholinių saldintų gėrimų apmokestinimo akcizais. Komentare:

      • paaiškinta, kada saldinti gėrimai laikomi pagamintais;
      • nurodyta, kad gėrimų koncentratų skiedimas nelaikomas saldintų gėrimų gamyba;
      • detalizuota, kas laikomas saldintų gėrimų gamintoju akcizų tikslais;
      • pateikti išaiškinimai dėl akcizų lengvatų taikymo, įskaitant viešojo maitinimo įstaigoms taikomas lengvatas;
      • aptartos akcizų apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo taisyklės.

      Daugiau...

      Atnaujintos taisyklės dėl akcizais apmokestinamų prekių praradimo

      VMI prie FM atnaujino taisykles, reglamentuojančias akcizais apmokestinamų prekių praradimo ir sunaikinimo aplinkybių pripažinimą. Pakeitimais patikslintos atleidimo nuo akcizų taikymo sąlygos bei nustatyti aiškesni reikalavimai dokumentams, teikiamiems siekiant pripažinti prekes negrįžtamai prarastomis ar visiškai sunaikintomis.

      Daugiau...

      Atnaujinta informacija apie tabako gaminių atsekamumą

      VMI paskelbė atnaujintą informaciją dėl tabako gaminių atsekamumo sistemos, kurioje pateikiami pagrindiniai reikalavimai tabako gaminių gamintojams, importuotojams bei prekybininkams.

      Daugiau...

      Patvirtinta ES muitinės reforma

      2026 m. rugsėjo 21 d. įsigaliojo Europos Sąjungos (ES) muitų reforma, numatanti reikšmingus ES muitų sąjungos veikimo pokyčius, įskaitant naujos ES muitinės institucijos steigimą, ES muitinės duomenų centro sukūrimą ir naujas elektroninės prekybos taisykles.

      Pagal naująsias taisykles, ne ES elektroninės prekybos platformoms ir pardavėjams bus taikoma atsakomybė už muitinės formalumų vykdymą ir muitų sumokėjimą už į ES parduodamas prekes. Patikimiems verslo subjektams bus taikomos supaprastintos muitinės procedūros.

      Taip pat numatoma įvesti tvarkymo mokestį mažos vertės siuntoms. Jis bus taikomas nuo 2026 m. lapkričio 1 d., o jo dydį Europos Komisija nustatys atskiru teisės aktu.

      Reformos įgyvendinimas vyks etapais:

      1. 2027 m. pradės veikti ES muitinės institucija;
      2. nuo 2028 m. liepos 1 d. ES muitinės duomenų centras bus pradėtas taikyti elektroninės prekybos srityje;
      3. nuo 2031 m. verslo subjektai galės duomenų centru naudotis savanoriškai;
      4. nuo 2034 m. duomenų centro naudojimas taps privalomas visiems verslo subjektams.

      Daugiau...

      Akumuliatoriams ir baterijoms nebetaikomas mokestis už aplinkos teršimą

      Nuo 2026 m. spalio 1 d. įsigalioja Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 2 straipsnio ir 3 bei 9 priedų pakeitimai. Pakeitimais numatyta, kad akumuliatoriai ir galvaniniai elementai (baterijos) nebebus laikomi apmokestinamaisiais gaminiais, todėl už juos nebereikės mokėti mokesčio už aplinkos teršimą. Šios nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2026 metų bei vėlesnių mokestinių laikotarpių mokestį už aplinkos teršimą gaminių atliekomis.

      Daugiau...

      Komandiruočių dienpinigių pokyčiai nuo spalio 1 d.

      Primename, kad nuo 2026 m. spalio 1 d. keičiasi komandiruočių dienpinigių mokėjimo taisyklės, todėl darbdaviams rekomenduojame iš anksto peržiūrėti komandiruočių tvarką ir susijusius vidaus teisės aktus.

      Viena svarbiausių naujovių – galimybė nustatyti mažesnius nei Vyriausybės patvirtinti maksimalūs dienpinigių dydžiai. Kai įmonėje nėra kolektyvinės sutarties, už trumpesnę nei 7 dienų komandiruotę darbdavys nebegalės vienašališkai nustatyti mažesnių dienpinigių – darbuotojui turės būti mokamas visas Vyriausybės nustatytas maksimalus dydis. Jei komandiruotė truks 7 dienas ar ilgiau, darbdavys galės nustatyti ne mažesnius kaip 65 proc. maksimalaus dydžio dienpinigius. Kolektyvinėje sutartyje galima susitarti dėl dienpinigių, sudarančių ne mažiau kaip 50 proc. Vyriausybės nustatyto maksimalaus dydžio, nepriklausomai nuo komandiruotės trukmės.

      Apie darbuotojui taikomą mažesnį dienpinigių dydį turės būti informuojama raštu dar prieš komandiruotę, o nustatytas dydis jos metu negalės būti keičiamas. Jei pirmoji arba paskutinė komandiruotės diena, įskaitant kelionės laiką, trunka trumpiau nei 4 valandas, už šią dieną mokama 20 proc. dienpinigių dydžio suma.

      Keičiasi ir dienpinigių mokėjimas už komandiruotes Lietuvoje – už vienos dienos komandiruotę dienpinigiai nebus mokami. Tuo metu komandiruojant darbuotoją į užsienį pareiga mokėti dienpinigius išlieka. Darbdaviams svarbu iki spalio 1 d. įvertinti, ar taikoma komandiruočių tvarka ir apskaitos procesai atitinka naujus reikalavimus.

      Daugiau informacijos rasite čia ir liepos mėn. naujienlaiškyje.

      Nuo lapkričio 1 d. – ilgesnis išbandymo laikotarpis darbuotojams, uždirbantiems 2 VDU ir daugiau

      Nuo 2026 m. lapkričio 1 d. keičiasi Darbo kodekso nuostatos dėl išbandymo laikotarpio. Įprastas išbandymo terminas ir toliau negalės būti ilgesnis nei 3 mėnesiai, tačiau darbuotojams, kurių darbo sutartyje nustatytas mėnesinis darbo užmokestis yra ne mažesnis nei 2 VDU (vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio dydžiai), bus galima taikyti iki 6 mėnesių išbandymo terminą.

      Šiuo metu VDU siekia 2 526,80 Eur, todėl 2 VDU riba sudaro 5 053,60 Eur bruto per mėnesį.

      Jeigu su tokiu darbuotoju sudaroma terminuota darbo sutartis trumpesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui, išbandymo terminas turi būti proporcingas sutarties terminui ir atitinkamai trumpesnis nei 6 mėnesiai.

      Iki lapkričio 1 d. nustatyti išbandymo terminai bus baigiami skaičiuoti pagal iki šios datos galiojusias taisykles.

      Daugiau informacijos rasite čia ir čia.

      Nuo rugsėjo 15 d. pasikeitė leidimų laikinai gyventi prašymų priėmimas

      Nuo rugsėjo 15 d. pasikeitė vadinamųjų neprioritetinių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi (LLG) priėmimo tvarka kai kuriuose išorės paslaugų teikėjo padaliniuose. Naujų prašymų priėmimas šiuo metu sustabdytas Zimbabvėje, Kirgizijoje ir Uzbekistane, o Kazachstane prašymai ir toliau priimami.

      Prašymų priėmimas reguliariai peržiūrimas atsižvelgiant į nustatytus klientų aptarnavimo pajėgumus. Kiekvieną mėnesį vertinama, ar per artimiausius keturis mėnesius numatomas pateikiamų prašymų skaičius neviršys konkrečiam padaliniui nustatyto aptarnavimo limito. Šiam skaičiui viršijus nustatytą ribą, naujų prašymų priėmimas tame padalinyje stabdomas.

      Daugiau...

      Palankesnės žemės nuomos sąlygos stambių investicinių projektų plėtrai Lietuvoje

      Seimas priėmė Investicijų ir Žemės įstatymų pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas stambių investicinių projektų plėtrai Lietuvoje ir supaprastinti investuotojams norimos žemės įsigijimą ar nuomą.

      Naujos sąlygos bus taikomos stambiems projektams, kai investicijų vertė siekia ne mažiau kaip 250 mln. eurų ir projektas atitinka nustatytus kriterijus, taip pat regioniniams projektams, kuriuose investuojama daugiau kaip 20 mln. eurų, išskyrus Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų savivaldybes.

      Numatyta galimybė tokiems investuotojams visiškai ar iš dalies netaikyti valstybinės žemės nuomos mokesčio, taip pat įstatymų nustatytais atvejais žemę nuomoti ar parduoti be aukciono ar konkurso. Šios nuostatos taip pat sudarys galimybę tam tikrais atvejais naudotis valstybės valdomų bendrovių žeme.

      Pakeitimai įsigalios nuo 2027 m. liepos 1 d.

      Daugiau...

      Vita Šumskaitė

      Partnerė

      KPMG Lietuvoje

      Inga Šutaitė

      Advokatų bendrijos partnerė

      KPMG Law

      Mokesčių ir teisės naujienlaiškiai

      Gaukite naujausią informaciją apie aktualijas ir pokyčius.