Naar hoofdinhoud gaan



      Een belangrijk deel van de energietransitie gaat over de productie en consumptie van duurzame elektriciteit, oftewel de elektronentransitie. Hier hebben we de afgelopen tien jaar hard aan gewerkt met de komst van zonne- en windenergie, maar ook met het invoeren van energiezuinige apparaten. Het is positief dat we meer opgesteld vermogen aan wind op zee hebben dan tien jaar geleden de verwachting was en tegen veel lagere kosten. De zogenaamde ‘learning curve’ hebben we gezamenlijk sneller doorlopen, zeker ook dankzij het stimuleren van deze technologie met subsidies en innovatie.

      Een ander onderdeel van deze transitie kan ook nucleair zijn. In het regeerakkoord staat het voornemen tot de bouw van twee kerncentrales. Ze kunnen een belangrijk onderdeel worden van de stabiliteit van onze elektriciteitsproductie en maken ons verder zelfvoorzienend. Zeker als we kiezen voor de bewezen en veilige techniek van generatie III+ reactors verliezen we zo min mogelijk tijd.

      Klik op onderstaande onderwerpen voor meer informatie.

      Bekijk ook


      Ontdek meer

      De rol van kernenergie

      Blijf op de hoogte

      Ontvang onze nieuwste artikelen, persberichten en events direct in je inbox.

      Man en vrouw achter een laptop

      Contact

      Jaap van Roekel

      Deal Advisory, Head of Energy Natural Resources KPMG Nederland

      NETHERLANDS

      Mark Lof

      Partner ENR & Technology

      NETHERLANDS

      Wat betekent het nu echt om te werken bij KPMG?

      Laat je inspireren door verhalen, video's en blogs van collega's

      Lachende vrouw met telefoon